Vizitkalar tarixi

Biznes kartasi shaxsiy, korporativ va biznesga bo'lingan zamonaviy ishbilarmon kishi uchun zarur bo'lgan aksessuardir.

Turiga qarab vizitkalarda shaxs, kompaniya, mahsulot va xizmatlar haqida qisqacha ma’lumotlar mavjud. Ular qisqa muddatli va uzoq muddatli biznes aloqalarini o'rnatish, o'zini-o'zi taqdim etish va tovarlar va xizmatlarni ilgari surish uchun reklama vositasi sifatida ishlatiladi. Ammo tashrif qog'ozlari bugun va hatto kecha paydo bo'lmadi. Ularning tarixi 2500 yildan ortiq davom etadi.

Vizitkalarning qadimiy ildizlari

Vizit kartalari kelib chiqishi qadimgi Xitoyga bog'liq. Ular Xitoy tarixining Chunqiu davrida - miloddan avvalgi 770 va 481 yillar bilan chegaralangan bahor va kuzlar davrida paydo bo'lgan. Bu davr urushlar sonining kamligi va tez iqtisodiy o'sish bilan tavsiflanadi. Birinchi tashrif qog'ozlari ierogliflari bosilgan bambuk taxtalar edi. Miloddan avvalgi 3-asrda bambuk ipak bilan almashtirildi. Vizitkalardan koʻpincha ariza topshirishda foydalanilgan – arizachining ismi va arizaning mohiyati matoga yozib, amaldor yoki hukmron sulola vakiliga olib borilgan.

Bizning davrimizning boshida xitoylik amaldorlar qonun bo'yicha o'z ismlari va lavozimlari ko'rsatilgan shaxsiy kartani olib yurishlari kerak edi, uni ishlab chiqarish uchun rasmiy qizil qog'oz ishlatilgan. X-XIII asrlar davrida Xitoyda amaldorlar soni keskin ortdi. Har bir mansabdor shaxs uchrashuvga yozilgach, tanishtirish uchun boshliqlari, hamkasblari, tanishlari va qo‘shnilariga tashrif qog‘ozlarini yuborishi shart edi.

16-17-asrlarda vizit kartalari nafaqat amaldorlar, balki boshqa odamlar tomonidan ham: tashrif haqida ogohlantirish, tabriklash, eslatish, hamdardlik bildirish uchun ishlatila boshlandi.

Evropa biznes kartalari tarixi

Evropada vizit kartalari Ludovik IV davrida paydo bo'lgan. Ularning nomi frantsuzcha vizite - tashrif buyurish, tashrif buyurish so'zidan kelib chiqqan. Dastlab ular tashrif buyuruvchining ismi yozilgan kartalarni o'ynashgan. Frantsiyada bunday karta biznes funktsiyalarini bajarmagan, balki faqat yuqori tabaqadagi odamlar tomonidan muloqotni osonlashtirish uchun ishlatilgan. Rassomlar uni ishlab chiqarish ustida ishladilar va har bir mahsulot eksklyuziv edi. U hal qilgan muammolar:

  • egasining maqomini ta'kidladi;
  • sovg'a bilan birga kichik tabrik kartasi sifatida xizmat qildi;
  • tantanalar va ziyofatlarda ishlatiladi.

Rossiyada tashrif qog'ozlari - paydo bo'lishi va takomillashtirish

Rossiyada biznes kartalari modaga g'arbiy zamonaviy yangilikni kiritgan Ekaterina II davrida paydo bo'ldi. Yakka tartibda tayyorlangan bunday kartalarni faqat yuqori jamiyat a'zolari sotib olishlari mumkin edi. Xonimlar va janoblar uchun tashrif qog'ozlari majburiy aksessuarga aylandi, ularning yo'qligi shunchaki odobsiz deb hisoblangan. Ayol va erkak modellari, odob-axloq qoidalariga muvofiq, turli xil dizaynlarga ega edi. Umumiy xususiyatlar - bezakli shakl, oilaviy gerbning mavjudligi, bezak va jingalak.

Tashriflar, to'plar va ziyofatlarda tashrif qog'ozlari zarur edi. Agar biror kishi shaxsiy kartaga ega bo'lmasa, u o'z ismini umumiy tashrif qog'oziga kiritdi. 19-asrning oxirida ushbu mahsulotlar yanada ishchan uslubga ega bo'ldi - ular inson, uning kasbi, yashash joyi va xizmati haqida aniq ma'lumotlarni ko'rsata boshladilar.

20-asrda tez va qulay yaratish uchun shablon va shriftlar ishlab chiqarilgan vizitkalarni ommaviy ishlab chiqarish boshlandi. Erkaklar versiyalari - yanada qat'iy - familiya, ism, otasining ismi, manzili, mashg'ulotini ko'rsatishni nazarda tutadi, nafis ayollar mahsulotlariga manzil yozish odatiy hol emas edi. Uyga tashrif buyurganida, mehmon tashrif qog'ozini to'ldirilgan ayiqning panjalarida yoki tungi stolda joylashgan kumush patnisda qoldirdi. Bunday varaqalarni pochta orqali maxsus kichik konvertlarga yuborish mumkin bo'ldi. Ularning shaxsiy tashrif qog'ozlari chinni, qimmatbaho yog'och, suyak va qimmatbaho metallardan yasalgan qutilarda, boshqalari esa maxsus albomlarda saqlangan.

Inqilobdan oldingi davrda bunday mahsulotlar endi nafaqat vakillik, balki reklama funktsiyalarini ham bajardi. Ulardan rus biznesining turli sohalari vakillari foydalangan. 1917 yildan keyin tashrif qog'ozlari deyarli yo'q bo'lib ketdi, ularning mashhurligining yangi bosqichi NEP davrida - 1921-1928 yillarda sodir bo'ldi.

Vizitkalarning evolyutsiyasi

Bugungi kunda vizit kartalari oddiy menejerlar va kompaniya rahbarlari, shuningdek, o'z aloqalarini keng doiradagi odamlarga qoldirishi yoki har qanday tovar yoki xizmatlarni reklama qilishi kerak bo'lgan boshqa odamlar uchun mavjud. Ular uchrashuvlar, taqdimotlar, seminarlar, konferentsiyalar, master-klasslar, ko'rgazmalar va aksiyalarda qo'llaniladi.

Shakl va o'lcham

Vizitkalar odatda to'rtburchaklar shaklida bo'lib, qirralari yumaloq bo'lishi mumkin. Postsovet hududida ishlatiladigan kartalarning standart o'lchami 50x90 mm. Evropada 55x85 mm o'lchamdagi mahsulotlar mashhur bo'lib, bank kartalarining o'lchamlariga mos keladi. Ba'zan ular Rossiyada topiladi. AQShda ishlatiladigan tashrif qog'ozlari uchun odatiy o'lchamlar 89x51 mm, Yaponiyada - 91x55 mm.

Eng mashhur modellar gorizontal, Buyuk Britaniyada vertikal xaritalar ko'proq qo'llaniladi.
G'ayrioddiy shakldagi mahsulotlar odatda dizaynerlar va boshqa ijodiy kasblar vakillari orasida talabga ega.

Materiallar

Vizitkalarni tayyorlash uchun ko'pincha qalin qog'oz yoki karton ishlatiladi - jigarrang, oq, dizayner. Bundan tashqari, foydalanish mumkin: plastmassa, yog'och, metall, teri.

Ma `lumot

Kartada ko'rsatilgan ma'lumotlar uning turiga bog'liq - shaxsiy, biznes, korporativ. Shaxsiy mahsulotlarda to'liq ismingizni, telefon raqamingizni va agar xohlasangiz, manzilingizni ko'rsating. Qattiq dizayn va logotip yoki boshqa korporativ belgilar mavjudligi bilan ajralib turadigan biznes modellarida kompaniya nomi va karta egasining lavozimi qo'shimcha ravishda ko'rsatiladi. Korporativ kartalar quyidagilarni o'z ichiga oladi: kompaniya nomi, uning faoliyat doirasi, aloqa ma'lumotlari va joylashuv xaritasi.

Vizitkalarni chop etish usullari

1-2 rangdagi katta hajmdagi tashrif qog'ozlarini chop etishda odatda ofset usuli qo'llaniladi, bu har bir nusxaning arzonligini ta'minlaydi. Kichik nashrlarni ishlab chiqarish uchun ipak ekranli yoki raqamli bosib chiqarish talab qilinadi - oddiy, tez va arzon texnologiya. Qimmat raqamli qurilmalar ancha yuqori sifat darajasini ta'minlaydi.

Qo'shimcha tugatish

Vizitkalarning dekorativ xususiyatlarini yaxshilash uchun quyidagilar qo'llaniladi: tekis issiq folga shtamplash, issiq shtamplash - ko'r yoki folga yordamida, termal ko'tarish, alohida elementlarni kesish va kesish. Xizmat muddatini uzaytirish uchun tashrif qog'ozlari mat yoki porloq plyonkalar yordamida laminatlanadi.

Samimiy ehtirom bilan sizning web2print.

03.10.2023 10:53